Powered by Blogger.

Sunday, July 4, 2010

penangan telezoom lens..

| | 0 comments

salam

Lihat: wa pakai baju HOTfm, lebih hangat daripada biasaa!

Dengar: shhttt diam (tutup JetAudio), azan asar skg..

Rasa: baru je membaham waffle perisa butter+cokelat. Sedap!


Weekend ni paling tak best, tade kuar jalan2, menjadi org yg bersopan santun dan baek dgn duduk di rumah saje, kemas bilik, basuh baju dan tanam sayur (haha tanam sayur?). Sepatutnya ataupun supposedly sabtu plan nak ke singapore dan ahad nak g KL support Misi Haluan Kiri (Kukubesi dan Chot Touch) tp last2 gua kt JB gak betapa. Haha..

bak kata pepatah omputih, kita hanya mampu merancang, tapi takdir yg terlaksana. atau pun kita buat plan A, tp plan B yang jadik.. kuikui~

Okay kali ni aku nak cita pasal lens kesukaan gua. Its nikkor 80-200 f2.8 (sebut dgn penuh keghairahan) yeah! Tgk di bawah nih..




awesome!

aperture ring. nih gune time zaman film dulu. skg dah canggeh tayah nak setting bende tu :)

Lens ni wujud sekitar tahun 92 (so dah dalam 18 tahun) dan masih dlm keadaan baek! Material die mmg besi padu solid mantap, berat tak sure tapi 1kilo plus2 gak laa.. aku beli seken kt forum RM1800 3 bulan lepas. Sangat tidak mengecewakan ok lens nih.. sungguh!




saiz sebenar lens..


Dan beberapa gambar di bawah membuktikan nya lagi. Satu je tak best pasal lens ini, beratttt nak mampos! Hahah..




Merpati seorang sejoli

Exif data:

Nikon D90, Nikkor 80-200 f2.8

1/4000, f2.8, ISO 250



Saya suka minum susu

Exif data:

Nikon D90, Nikkor 80-200 f2.8

1/200 f2.8, ISO 400




Aku abang mu dan engkau adik

Exif data:

Nikon D90, Nikkor 80-200 f2.8

1/800 f2.8, ISO 400




Little dracula

Exif data:

Nikon D90, Nikkor 80-200 f2.8

1/2500 f2.8, ISO 200




Do u have to do that?

Exif data:

Nikon D90, Nikkor 80-200 f2.8

1/400 f2.8, ISO 200



kantoi gua skodeng.. ngaaAa~


best word for posing maut ni: bosan!

0 comments:

Post a Comment

 
Twitter Facebook Dribbble Tumblr Last FM Flickr Behance